The untold story of Emmett Till

We've all experienced moments when we wished knew all the tricks of life ... Knowledge reigns supreme over nearly everyone, so let's start sharing it ... For each question there's at least one answer ... Refugees All stars, y'all know what we're talking about ...
Répondre
dada-7
Golden Lyricist
Golden Lyricist

The untold story of Emmett Till

Message par dada-7 »

It's not really about politics but at the same time it is. It's the Miami Film Festival right about now, and I went to see this movie called: "The untold story of Emmett Till" and came out of the theatre with plenty of questions in my mind which brought me to one conclusion: We definitely should live our life thinking outside the box...cause this box is definitely not made for us (yeah, the same "us" FUBU refers to).

For those who never heard of Emmett Till, his story was, according to some, the catalyst for the civil rights movement. He was lynched at the age of 14, in Mississippi (1955) because he whistled at a woman who happened to be white....Actually lynched is not really accurate once you see the movie which is a documentary actually. Here are some pictures that will give you a brief idea of what I'm talking about:

Image
Image

I'll let you do the research for some more graphics. But the thing is: it took all the determination, passion, merely a life dedication of one man for me to be able to know about this story. Filmaker Keith Beauchamp completed this movie 9 years after he started research on this event and in the process, force the justice system to reopen a case that was closed more than 40 years ago with a "not guilty" verdict.

Just had to "share"....Maybe this story will touch one other mind. And that's basically what we all have to do, like the "old wise african" used to tell his stories, we should tell ours to the youth so that we stay grouded into history !

One !

Interview with Keith Beauchamp (source: NewEnglandFilm.com)
Image...An eye 4 an eye! Image
hapiness
Battle Emcee
Battle Emcee

bonne histoire

Message par hapiness »

J'ai egalement vu le film, et je dois dire que j'ai ete tres touche, pas choque, car j'ai vu pas mal de documentaire coem ceci..mais c'est toujours dur de voir la cruate, et l'injustice de ce pays.. ce qui m'enerve quand je vois ce genre de documentaire , c'est d'entendre des gens qui disent que c'est le passe, et now, c'est different, et qu'il faut aller de l'avant.
Bref, c'est clair que beaucoup de choses ont change depuis teh Jim Crow Era aux US.. amis la mentalite est pour beaucoup la meme. ils ne peuvent tout simplement pas forcer les gens a s'assoeir dans le fond du bus,..mais ca n'empeceh pas de le penser...
bref, mon point est que Dada, tu devaris traduire ton message en farcnias pour pouvoir toucher plsu de personen a ce sujet...au cas ou tout le monde ne parle pas anglais.. c'est juste une idee...
dada-7
Golden Lyricist
Golden Lyricist

Re: bonne histoire

Message par dada-7 »

hapiness a écrit :J'ai egalement vu le film, et je dois dire que j'ai ete tres touche, pas choque, car j'ai vu pas mal de documentaire coem ceci..mais c'est toujours dur de voir la cruate, et l'injustice de ce pays.. ce qui m'enerve quand je vois ce genre de documentaire , c'est d'entendre des gens qui disent que c'est le passe, et now, c'est different, et qu'il faut aller de l'avant.
Bref, c'est clair que beaucoup de choses ont change depuis teh Jim Crow Era aux US.. amis la mentalite est pour beaucoup la meme. ils ne peuvent tout simplement pas forcer les gens a s'assoeir dans le fond du bus,..mais ca n'empeceh pas de le penser...
bref, mon point est que Dada, tu devaris traduire ton message en farcnias pour pouvoir toucher plsu de personen a ce sujet...au cas ou tout le monde ne parle pas anglais.. c'est juste une idee...
OOps :wonm: Look up the title! Posted it in the "English" side on purpose because most of the people who can relate are probably in the States...but if who wanna open the debate in french, feel free to do so :winky:
Image...An eye 4 an eye! Image
hapiness
Battle Emcee
Battle Emcee

Sorry

Message par hapiness »

I am sorry... i did not notice.. the subject was so intense taht i did not pay attention to details!!!
I hope more people will read about it!
97.one la
Ghetto Superstar
Ghetto Superstar

Re: The untold story of Emmett Till

Message par 97.one la »

j'avais vue un documentaire sur cette histoire tragique sur PPS a washington , mais le pire est dans ce que nous ne saurront jamais, combien d'autres histoires comme celle la sans photos ni temoignages ??? ............si tu es croyant : tu ne dois pas douter de la force du mal , car l'astuce du diable , c'est de nous faire croire qu'il nexiste pas. :nope:
if I ever die and don't go to paradise , take me back to GUADELOUPE.
Répondre